woensdag 9 maart 2011

Telegraaf de mist in met "Wij steunen onze prutsers"

Personeelsgrap wordt per ongeluk gepubliceerd

Verkeerde logo
Amsterdam Dagblad De Telegraaf is ernstig in verlegenheid gebracht toen het per abuis een verkeerd logo publiceerde in de krant van vandaag. Een beeldredacteur had bij wijze van grap het logo van de steunbetuiging aan de drie gevangengenomen leden van de Koninklijke Marine, "Wij steunen onze troepen" veranderd in "Wij steunen onze prutsers". Het logo zorgde aanvankelijk voor grote hilariteit op de Telegraafredactie. De pret werd echter flink gedrukt toen dit logo bij vergissing daadwerkelijk in de editie van vanochtend verscheen.

Naar verluid stond vanaf vanochtend 8 uur de telefoon roodgloeiend bij de receptie van de krant van wakker Nederland. Hoofdredacteur Sjuul Paradijs trok vanmiddag het boetekleed aan:



"Tja we vinden het heel vervelend maar de fout is goed te verklaren. We hadden via bronnen bij defensie begrepen dat er een reddingsoperatie in de maak was om de twee evacués, waaronder onze landgenoot, te bevrijden. Dat betekende voor ons code rood. Dit zou een fantastische primeur opleveren die we nog een week lang hadden kunnen uitmelken. Alle verloven werden ingetrokken en de hele Telegraaf stond in het teken van de aanstaande heldenactie van onze jongens in Libië. Het was dan ook een enorme deceptie voor ons toen we hoorden dat die pru--... eh... dat ze gevangen werden genomen."

"We moesten daarop de opening van de krant drastisch omgooien en om er nog wat van te maken hebben we toen maar de steunbetuigingsactie "Wij steunen onze troepen" in het leven geroepen. Maar het was dus een enorme domper voor onze redactie, die zich zo verheugd had om eens lekker uit te pakken. Om wat stoom af te blazen heeft een beeldredacteur toen voor de grap in het logo het woord "troepen" vervangen door "prutsers".

"Dat was wel lachen hoor ha ha, want de boog kan niet altijd gespannen staan natuurlijk. Door een oenige fout is dit logo echter in de editie van vanochtend verschenen. Afijn, het zal u niet verbazen dat wij van de Telegraaf, deze fout ten zeerste betreuren en dat we nooit hadden mogen publiceren wat we dachten."